lunes, 3 de junio de 2013



TRIATLÓ INTERNACIONAL DE BALAGUER 2013


Bé, en quatre setmanes dos mitjos ironmans... Salou 05/05/13 i Balaguer 01/06/13. Això ja quasi és pot contar com un de sencer, però crec que no cola.


En aquest post parlaré del VII Triatló Internacional de Balaguer, una prova de mitja distància molt dura però alhora molt bén organitazada i a un preu més que econòmic en relació a la resta de triatlons d'aquestes característiques que s'organitzen al nostre país (65 euros). Després de l'Extreman de Salou i l'esforç realitzat no sabia com arribaria a Balaguer, era tota una incògnita ja que no havia realitzat mai dues mitjes distàncies en un més. Però em vaig plantar a l'embassament de Sant Llorenç de Montagai amb totes les ganes del món de superar el que és considerat el circuit de bicicleta més dur de tots els triatlons catalans.



No estaria sol, erem tres integrants del Cerdanyola CH i un company de Sant Carles de la Ràpita; amb el meu germà com a xofer, utillero, fotògraf i animador.



Swim:

A priori, haviem de nedar 1900 metres, però la temperatura de l'aigua era de 14ºC i la federació va decidir escurçar-la fins a 1100 metres. Fins aquí tot bé, però l'embassament estava ple de vegetació aquàtica i això complicava la natació. Bueno, per a un xicuelo del delta de l'Ebre no és problema ni la temperatura ni l'excès d'herba, però les garrotades alhora d'agafar bona traçada en els girs és una altre tema.
Van caure pals... bufff!!!! Tant en reps com en dónes...


Sort que erem uns 240 en la sortida... en la fotografia s'observen les plantes... més d'un cop vaig atravessar algún bosc. Total 17 min 40 segons, per als meus registres habituals és una natació digna.


Ràpidament faig la T1, tres minutets... veig que surten del box en Marcos Coello i darrera d'ell a pocs segons en Xavi Gonzalo... no els vaig ni vore en tot el sector de bicicleta, quines màquines. Jo a fer la meva cursa, sense gastar massa, amb prudència i la calculadora al cap que la prova és llarga.


Dos rapitencs en acció: David Fibla Romero en primer terme, i jo a uns 5 metres per davant.



Bike (90 km amb 1500 metres positius acumulats):

Recorregut en bicicleta més dur dels que he realitzat en triatló, cap llarga distància catalana acumula tants metres positius.


Cota màxim 908 metres al Coll d'Àger. Recorregut sense massa relax, tot puja o tot baixa. Temps final del parcial bicicleta 3h 25 min (sumada la T2). 26,3 km/h, no em puc queixar, a Salou vaig fer 3h10min.



Run:

Els 21 km de cursa a peu són el meu punt feble, però poc a poc guanyo en capacitat de sacrifici i disfruto molt d'aquest sector. És clau no cremar-se amb la bici i aixó em surt a les mil meravelles.

Circuit de 4 voltes i mitja, jo creia que sols n'eren 4...ups; les dues primeres és fan eternes, veig passar al Marcos i després al Xavi... carai com van no els agafo ni en somnis. Arribem a la tercera volta i el gel que m'he pres al km 10 comença a fer efecte... això em permet ser constant i no decaure en el ritme de 5:35 aprx, al km 18 enganxo al Xavi Gonzalo, em queden tres per a meta, apreto les dents i miro el crono... vinga que puc acabar la mitja marató en dues hores i fer un temps total de 5h 45min !!!!!

I arribo a meta..... que llarg i dur


Molt content i feliç per la capacitat d'aguantar els mals moments de la cursa, això m'anima a afronatr una segona part de la temporada amb nous reptes i a continuar picant pedra fins l'octubre; la festa de final de curs al Challenge de Calella.



Felicitar i agraïr la bona preparació i organització d'aquest triatló per part dels pedala.cat
Una triatló de molta qualitat i a un preu més que interessant...Ànims i seguiu així.



Enhorabona al companys del Cerdanyola CH. Amb aquesta prova em agafat uns bons punts per a la lliga de clubs...

Salut i fins la pròxima

No hay comentarios:

Publicar un comentario